جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • دوره های آموزشی
    • دوره های آنلاین
    • پکیج های آفلاین
    • دوره های حضوری
    • سایر محصولات
    • مینی دوره های آموزشی مهندسی صنایع
  • خدمات کالج صنایعشو
    • رزرو وقت مشاوره آنلاین و تلفنی
    • خدمات نگارش طرح توجیهی و تامین مالی
    • خدمات دیجیتال مارکتینگ
      • طراحی سایت
      • سئو
      • تولید محتوا
    • خدمات عارضه یابی واحد های تولیدی
    • خدمات توانمندسازی استارت اپ ها و شرکت های دانش بنیان
    • کمپ رقابتی آنلاین صنایعشو (بهار)
    • کارآموزی در کالج صنایعشو
    • دیدگاه ها و رضایت کاربران صنایعشو
    • باشگاه کارآفرینان صنایعشو
  • وبلاگ
    • مقالات آموزشی
    • پادکست های آموزشی
    • تلویزیون صنایعشو
  • اخبار رشته مهندسی صنایع
  • کافه استخدام
  • درباره ما
  • تماس با کالج صنایعشو
  • دفترچه راهنما سایت
  • تبلیغات در کالج صنایعشو
  • ورود و ثبت نام در سایت
  • 09399613744
  • sanayeshoclinic@gmail.com
  • ایجاد اکانت همکاری (جذب مدرس)
  • تبلیغات
  • دفترچه راهنما سایت
کالج صنایعشو
کافه استخدام
  • آگهی های استخدامی
    • دولتی و سراسری
    • شرکت های خصوصی
    • دورکاری و آنلاین
  • آگهی های کارآموزی
  • فرصت های سربازی
    • امریه سازمان ها
    • پروژه کسری خدمت و نخبگان
0

ورود و ثبت نام

  • صفحه اصلی
  • دوره های آموزشی
    • پکیج های آفلاین
    • دوره های آنلاین
    • دوره های حضوری
    • سایر محصولات
    • مینی دوره های آموزشی مهندسی صنایع
  • خدمات کالج صنایعشو
    • رزرو وقت مشاوره آنلاین و تلفنی (مشاوره سازمانی و دانشجویی)
    • خدمات نگارش طرح توجیهی و تامین مالی
    • خدمات دیجیتال مارکتینگ
      • طراحی سایت
      • سئو
      • تولید محتوا
    • خدمات عارضه یابی واحد های تولیدی
    • خدمات توانمندسازی استارت اپ ها و شرکت های دانش بنیان
    • کمپ رقابتی آنلاین صنایعشو (بهار)
    • تبلیغات در کالج صنایعشو
    • کارآموزی در کالج صنایعشو
    • دیدگاه ها و رضایت کاربران صنایعشو
    • باشگاه کارآفرینان صنایعشو
  • وبلاگ
    • مقالات آموزشی
    • پادکست های آموزشی
    • تلویزیون صنایعشو
  • اخبار رشته مهندسی صنایع
  • درباره ما
  • تماس با کالج صنایعشو
  • تالار گفتگو مهندسی صنایع ایران

وبلاگ

کالج صنایعشو مقالات آموزشی مهندسی صنایع (رایگان) مشاوره و کوچینگ شغلی سه سوال مهم جهت کمک به یک تیم به منظور حل مسائل و چالش‌ها

سه سوال مهم جهت کمک به یک تیم به منظور حل مسائل و چالش‌ها

دوشنبه 15 شهریور 1400
ارسال شده توسط سیده معصومه حسینی
مشاوره و کوچینگ شغلی ، مشاوره و کوچینگ کسب و کار ، مقالات آموزشی مهندسی صنایع (رایگان)
1.32k بازدید
بروزرسانی شده در 3 تیر 1401

عنوان مقاله (انگلیسی):

Three Questions to Help Your Team Solve Problems

عنوان مقاله (فارسی):

سه سوال مهم جهت کمک به یک تیم به­ منظور حل مسائل و چالش‌­ها

نویسنده مقاله:

“Darrell K. Rigby”

این نویسنده یکی از شرکای دفتر Boston شرکت مشاوره­ مدیریت Bain & Company است. او رهبری و هدایت بخش نوآوری شرکت مذکور را برعهده دارد. او نویسنده کتاب “Winning in Turbulence”  و نویسنده همکار در کتاب “Doing Agile Right: Transformation Without Chaos (Harvard Business Review Press, 2020)” می­‌باشد.

مترجم مقاله: نويسنده افتخاری کالج صنايعشو

«محمد علیمرادی: دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی- فارغ ­التحصیل مهندسی صنایع دانشگاه امیرکبیر تهران- متخصص حوزه برنامه ­ریزی و کنترل پروژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی»

تاریخ انتشار مقاله:

“August 13, 2021”

«22 مردادماه سال 1400»

مرجع/منبع:

مجله علمی و کاربردی معروف و پرطرفدار «Harvard Business Review (HBR)» به آدرس ذیل:

https://hbr.org/2021/08/3-questions-to-help-your-team-solve-problems

تصویر منتشر شده مربوط به مقاله:

3 Questions to Help Your Team Solve Problems

خلاصه مقاله

  زمانی که یک تیم با مشکل و چالشی روبرو می­‌شود، در حقیقت آزمونی برای سرپرست و رئیس تیم است که پاسخ‌­هایی برای حل آن چالش ارائه نماید. رویکرد بهتر در اینگونه موارد پرسیدن سوالاتی است که منجر به یافتن پاسخ­ توسط خود تیم گردد. در این مقاله سه سوال پیشنهاد می‌­شود:

  1. چه چیزی را توصیه می‌­کنید؟
  2. چگونه می­‌توانیم آن را مورد آزمون و آزمایش قرار دهیم؟
  3. از من چه چیزی می­‌خواهید؟

متن مقاله

  افرادی که با من کار می­‌کنند زمانی که با مشکل یا مساله مبهم و گیج‌­ کننده‌­ای رو به‌ رو می­‌شوند، اغلب از من راهنمایی می‌­خواهند. آن­‌ها کاملا سردرگم شده­ و انتظار پاسخ از سوی من را دارند. اولین واکنش من این است که بنشینم و شروع به بازگو کردن یکی دو داستان تأثیرگذار مشابه نمایم و سپس به آن­ها بگویم که چکار کنند.

این رویکرد اگر چه بسیار رضایت‌ بخش است، اما به ندرت جوابگوست.

  اولاً، ممکن است مشکل را به درستی حل نکنم. من بینش و دید کسانی که در مواجهه مستقیم با آن مساله هستند را ندارم، بنابراین در نهایت با تکیه بر تجارب و گذشته­‌ای که در ذهن دارم، آنچه را که فکر می‌کنم مشابه است را مطرح می­‌نمایم. ثانیاً، اگرچه افراد آن تیم ظاهراً با پاسخ من خلاص می­‌شوند، اما احتمالاً به طور کامل خود را متعهد به انجام آن نمی‌­دانند. به هر حال، این ایده و راهکار آن‌ها‌ نیست، لذا اگر به نتیجه نرسد، به راحتی رئیس و سرپرست گروه را سرزنش کرده و می‌­گویند: «ما از اول می‌دانستیم که این راهکار جواب نخواهد داد».

  هنگامی که راهکاری شکست می­‌خورد، متهم کردن دیگران آغاز می‌­شود. توصیه من درست بوده است! من همچنان خودم را متقاعد می‌­کنم، لذا از نظر من مشکل باید در اجرای راهکار توسط آن‌ها باشد. به همین خاطر دفعه بعدی من حتی بیشتر حساس خواهم شد تا اطمینان حاصل کنم که آن‌ها دوباره بهم نمی­‌ریزند و دچار خطا در انجام نمی‌­شوند. به همین خاطر ناخواسته به زودی ما در یک لوپ نابودی افزایش Micromanagement (سبکی مدیریتی که در آن مدیر انجام همه امور را به شدّت تحت کنترل و نظارت خود قرار می­دهد) قرار خواهیم گرفت. من دوست دارم آنها موفق شوند، اما فکر می‌­کنم قادر به انجام این کار به تنهایی نیستند. در حقیقت من برای ایفای نقش­‌هایی که آنان باید خود انجامش دهند، وارد عمل می‌­شوم و اینکار اعتماد به نفس تیم را تضعیف نموده و فرصت را برای توسعه مهارت‌­هایی که به عنوان رهبران آینده به آن‌ها نیاز دارند، از بین خواهد برد.

  این رویکرد سبقه‌­ای طولانی دارد. فردریک وینسلو تیلور، یکی از نخستین مشاوران مدیریت و شخصی که ایده‌­ها و تئوری­‌هایش بسیار تأثیرگذار بوده است، به مدیران آموزش داد که بر کارکنان نظارت دقیق داشته باشند و هشدار داد که بر اساس برآوردهای وی، کارگران عمداً سعی می­‌کنند بیش از یک سوم تا نیمی از کار مناسب روزانه را انجام ندهند، در حالی که وانمود می­‌کنند همیشه مشغول به کار هستند. به گفته وی، مدیران باید فکر کنند و به دیگران بگویند که چه کار کنند، زیرا کارگران آنقدر باهوش نیستند که خودشان را مدیریت کنند. تیلور در تک نگاره‌ی خود در سال 1911 با عنوان «اصول مدیریت علمی» نیز بر این موضوع تأکید نموده است که کارگری که کارهای روتینی انجام می‌­دهد قادر به درک علم درست انجام آن کار نخواهد بود.

  امروزه چنین تئوری‌­هایی کاملا اشتباه به­ نظر می‌رسند. تقریبا 33 درصد از جمعیت 25 سال و بالاتر ایالات متحده حداقل دارای مدرک کارشناسی هستند. نسل­‌های جوان به طور فزاینده‌­ای از داده­‌ها و فناوری‌­ها برخوردار و آگاهند و 30 درصد از نیروی کار ایالات متحده بخشی از طبقه خلاق محسوب می‌­شوند، سریع‌ترین گروه در حال توسعه در اقتصادهای توسعه یافته، و گروهی که تحقیقات نشان داده­‌اند کمتر از پول الهام گرفته و بیشتر از انگیزه‌­هایی درونی و ذاتی مانند توانایی انتخاب استفاده می‌­کنند.

  جای تعجب نیست که رویکرد تیلور در سال­‌های اخیر عملاً جای خود را به درک متفاوتی از رهبری داده است. ساتیا نادلا، در اولین مصاحبه خود پس از مدیرعاملی مایکروسافت به نیویورک تایمز گفت: «شاید اولین کاری که رهبران می‌­بایست انجام دهند این است که اعتماد افرادی که رهبری آنها را برعهده دارند، تقویت نمایند». سه سال بعد، در کتاب خود یعنی Hit Refresh، او این موضوع را با قدرت بیشتری تأکید نمود: «من فهمیدم که کار اصلی من این است که فرهنگ‌مان را طوری سازماندهی کنم که صد هزار ذهن الهام گرفته- کارمندان مایکروسافت- بتوانند آینده ما را بهتر شکل دهند».

  با مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوه‌های چابک کار، به این نتیجه رسیدم که در مواجهه با یک چالش/مساله به جای پاسخ دادن به هم تیمی‌­های خود، اگر سه سوال مطرح شود، قطعا آن­ها از خدمات بهتری برخوردار خواهند شد.

جهت مطالعه مقاله نقش مدیریت منابع انسانی (HRM) در کسب و کار کلیک کنید.

شما چه چیزی را توصیه می­‌کنید؟

  پرسیدن این سوال ممکن است برای لحظه‌­ای همکاران شما را متزلزل کند، اما وقتی غافلگیری از بین رفت، آن‌ها خواهند آموخت که به هر بحثی با یک فرضیه از پیش مشخص وارد شوند. اگر آن‌ها توصیه‌­ای را آماده نکرده باشند، ممکن است برای مدتی طوفان فکری داشته باشیم، امّا قطعاً این موضوع را به وقت دیگری موکول می­‌نمایم و از آن‌ها می‌خواهم که تنها در صورت داشتن توصیه مناسب، به بحث بازگردند. هرگز رهایشان نخواهم کرد، پیش از اینکه به آن‌ها بگویم: «من به شما اعتماد دارم. شما بیش‌تر از من در جریان این موضوع و مسأله هستید و بهتر می‌دانید که چگونه از این موقعیت و مشکل می‌­توان نجات یافت».

  من معتقدم 75 درصد از ایده­‌های کاربردی و موثر برای نوآوری از کارگرانی که در مواجهه بسیار نزدیک با مشتریان و عملیات هستند، حاصل می­‌شود. این گروه مسائل مشتریان، واقعیت­‌های عملیاتی، فرصت­‌های فناوری و سایر چالش­‌ها را بسیار بهتر از سایرین درک می‌کنند.

چطور می­‌توانیم آن را مورد آزمون و تست قرار دهیم؟

  توصیه جذابی ارائه شده است. ما چیزی داریم که می‌تواند هیجان انگیز باشد به هر حال بایستی ببینیم چگونه می­‌توان آن را در بوته آزمایش قرار داد؟ یک رویکرد مبتنی بر آزمون/تست به رهبر اجازه می‌­دهد تا ایده تیم را در شرایطی با ریسک و هزینه پایین­تر به کار گیرد. حتی اگر به رویکردی مشکوک باشم، به جای آن که جدل کنم و یا در بحث‌­های تئوریک شرکت کنم، تیم را وادار می­‌نمایم تا نمونه اولیه­‌ای بسازد و ببیند آیا رویکرد توصیه شده درست است یا خیر. گاهی خودم نیز از نتایج حاصله متعجب می­‌شوم.

  متخصصان و دانشمندان علوم رفتاری مانند دانیل کانمن و دن آریلی به من آموختند که از آزمون­‌ها و آزمایش‌­های خلاقانه و واقعی استفاده کنم تا بدانم مشتریان واقعا چه کاری انجام می‌دهند به جای آن که بر محاسبات منطقی کارهایی که باید انجام دهند، تکیه کنم. سیستم‌های تجاری بغرنج نیستند، همچون ساعتی که می‌­توانید جدا کنید، تعمیرش نمایید و دوباره کنار هم قرار دهید. هرچند که پیچیدگی‌­هایی دارند که سبب می­‌شود ایده‌هایی که درست به نظر می‌­آیند، همیشه آن طور که انتظار می­‌روند در دنیای واقعی اجرا نشوند. آزمایش و تست، شگفتی‌­های مفیدی را ارائه می‌­دهد و با تلاش سنجیده در آن بهتر و بهتر می‌­شویم.

از من چه چیزی می­‌خواهید؟

  من به هر تیمی این موضوع را یادآور می­‌شوم که فکر کنید که با چه موانعی روبرو خواهید شد. سپس به من بگویید که چه کاری می‌توانم انجام دهم تا به شما در رفع آن‌ها کمک نمایم. آیا به منابع نیاز دارید؟ پول؟ محیط آزمایش؟ دسترسی به هم­‌تیمی‌­هایی با مهارت‌­های خاص؟ این کار بخش درستی از بار را بر دوش من قرار می‌­دهد و مطمئن می‌شوم که به جای بازرسی و ایجاد مانع، برای تسهیل و تسریع در کار آنها تلاش خواهم نمود.

  هنگامی که افرادی که ایده‌های خوب دارند اجازه مشارکت در تصمیمات و کارها را نداشته باشند، اشتیاق خود را از دست داده و به نحوی از کار و مشارکت در آن خارج می‌­شوند. نظرسنجی‌­ها نشان می­‌دهد که عموما تنها 15 درصد از کارکنان احساس مشارکت و اشتغال واقعی در کار خود را دارند. پروفسور عمار بیده در دانشگاه تافتز دریافت که بیش از 70 درصد از استارتاپ­‌های موفق توسط افرادی راه­‌اندازی می‌­شوند که ایده خود را در کارفرمای و کار قبلی داشته­‌اند.

  به جای یافتن راهی برای استفاده از ایده‌­های خوب و جذاب، شرکت­‌ها بعدها مجبور می­‌شوند میلیون‌­ها دلار برای خرید و مالکیت این استارتاپ‌­ها پرداخت نمایند. تحقیقات انجام شده توسط شرکت من، یعنی Bain & Company (شرکت مشاوره مدیریت)، نشان داده است که شرکت‌هایی که زمان، استعداد و انرژی افراد را آزاد  و رها می‌­کنند، کارمندان را ترغیب می‌­نمایند که مشارکت موثری داشته و 40 درصد بهره­‌وری بیشتر از خود بروز دهند.

  اما متأسفانه نحوه رفتار مدیران با کارکنان خود به گونه‌­ای که تشریح شد، نیست. آمارهای نگران کننده گویای این امر است که امروزه بسیاری از افراد اعتقادی به وجود کار هدفمند ندارند. اکثریت (56 درصد) از بزرگسالان در سراسر جهان معتقدند که نظام سرمایه‌­داری بیشتر از آنکه منفعت داشته باشد مضر است. بیش از 60 درصد از کارکنان آمریکایی خود را فرسوده توصیف می­‌کنند. در جنبشی که برخی از اقتصاددانان آن را «استعفای بزرگ» می‌­نامند، بیش از نیمی از کارگران آمریکایی به دنبال تغییر شغلند. برای آن‌ها، پاندمی کووید-19 زنگ خطری برای بیداری بوده است تا بر اساس بینش و تفکر خود زندگی کنند، چرا که زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهند عمر خود را در مشاغل نامناسب به هدر دهند.

  رهبران می‌­توانند با ایجاد محیط کاری که در آن کارکنان تشویق به نوآوری و اِعمال علاقه‌­های خلاقانه خود شوند، در کوتاه مدت هم شرکت خود را بهبود بخشند و هم به بازاندیشی در مورد قراردادهای کاری میان کارفرما و کارمند کمک کنند. آن­ها می­‌توانند به خوب نمودن مشاغل بد کمک کرده و این کارهای بزرگ تنها با مطرح نمودن 3 سوال ساده آغاز می‌­شود.


اشتراک گذاری:
برای دریافت فایل مقاله سه سوال مهم جهت کمک به یک تیم به منظور حل مسائل و چالش‌ها از مجله Harvard Business Review (HBR) ابتدا وارد حساب کاربری خود در وبسایت شوید (در صورتیکه حساب کاربری ندارید از اینجا ایجاد کنید) سپس از طریق لینک زیر مقاله را دانلود کنید.
دانلود فایل

برای مشاهده لینک دانلود لطفا وارد حساب کاربری خود شوید!

وارد شوید

پسورد فایل : ندارد گزارش خرابی لینک

در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

 

از جمله خدمات تخصصی کالج صنایعشو خدمات مشاوره و کوچینگ تخصصی شغلی و کوچینگ کسب و کار و کارآفرینی و کوچینگ دانشجویی و مشاوره های تحصیلی و برگزاری دوره های رایگان و نیمه رایگان و تبلیغاته

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • مدیریت زمان چیست؟ (ترفندها و تکنیک های مدیریت زمان)
    مدیریت زمان چیست؟ (ترفندها و تکنیک های مدیریت زمان)

    470 بازدید

  • رشد فردی را یاد بگیر! توسعه فردی چیست؟
    آموزش رایگان مدیریت و توسعه مالی، رشد فردی را یاد بگیر! توسعه فردی چیست؟

    969 بازدید

  • آشنایی با نرم افزار کامفار (COMFAR چیست؟)
    آشنایی با نرم افزار کامفار (COMFAR چیست؟)

    711 بازدید

  • 0 تا 100 اپلای مهندسی صنایع
    0 تا 100 اپلای مهندسی صنایع (هر آن چیزی که باید از اپلای مهندسی صنایع بدانید!)

    689 بازدید

  • پادکست های مسیر موفقیت مهندسی صنایع
    پادکست های مسیر موفقیت مهندسی صنایع

    803 بازدید

  • مدیریت پورتفولیو
    مدیریت پورتفولیو؛ تعاریف و مزایا

    1.11k بازدید

قدیمی تر انواع ایزو (ISO) کدامند؟
جدیدتر روش‌های کارسنجی و زمان سنجی کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
دسته‌های دوره های آموزشی
  • پکیج های آفلاین (19)
    • پکيج جامع ارزیابی کار و زمان (1)
    • پکیج جامع برنامه ریزی تولید (1)
    • پکیج جامع تضمین کیفیت (1)
    • پکیج جامع تعمیرات نگهداری (0)
    • پکیج جامع کنترل پروژه (1)
    • پکیج جامع کنترل کیفیت (1)
    • پکیج جامع مدیریت ارتباط با مشتری (0)
    • پکیج جامع مدیریت فرایندها (0)
    • پکیج جامع مدیریت منابع انسانی (0)
    • پکیج های زبان انگلیسی (1)
      • پکیج آموزشی آیلتس (0)
      • پکیج زبان ارشد مهندسی صنایع (0)
      • پکیج زبان تخصصی مهندسی صنایع (1)
    • پکیج های کارآفرینی (2)
      • پکیج آموزش راه اندازی کسب و کار در پنج ماه (1)
      • پکیج آموزشی تولید محتوا (0)
      • پکیج آموزشی دیجیتال مارکتینگ (0)
      • پکیج آموزشی طراحی سایت و سئو (0)
      • پکیج آموزشی نرم افزار فتوشاپ (0)
      • پکیج اینستاگرام مارکتینگ (0)
    • پکیج های کسب و کاری (1)
      • پکیج آموزشی استاندارد BABOK (0)
      • پکیج آموزشی بازاریابی (0)
      • پکیج آموزشی فریلنسری در مهندسی صنایع (1)
    • پکیج های مالی و اقتصادی (2)
      • پکيج جامع آموزش ارزهای ديجيتال (0)
      • پکیج آموزش جامع بورس تهران (0)
      • پکیج آموزش نرم افزار کامفار comfar (0)
      • پکیج آموزش نگارش طرح توجیهی (1)
    • پکیج های مشاوره شغلی (3)
      • پکیج آموزش رزومه نویسی (2)
      • پکیج آموزش شبکه سازی شغلی مهندسین صنایع (0)
      • پکیج آموزش کاریابی با لینکدین (1)
      • پکیج طلایی ورود به بازار کار مهندسی صنایع (1)
      • پکیج گنج دانشجویی مهندسی صنایع (معرفی حوزه های تحصیلی مهندسی صنایع) (0)
      • پکیج گنج کاریابی مهندسی صنایع (معرفی حوزه های کاری مهندسی صنایع) (0)
    • سایر پکیج ها (4)
      • پکیج آموزش رایگان ترلو (Trello) (1)
      • پکیج آموزش عارضه یابی سازمانی (1)
      • پکیج آموزش مدیریت انبار کاربردی (1)
      • پکیج آموزش مقاله نویسی (0)
      • پکیج آموزش نرم افزار Arena (0)
      • پکیج آموزش نرم افزار Power Bi (1)
      • پکیج آموزش نرم افزار vensim (0)
  • دوره های آنلاین (2)
    • دوره آشنایی با ورود به بازار کار مهندسی صنایع (1)
    • دوره پیاده سازی ISO 9001 (0)
    • دوره مشاوره شغلی مهندسین صنایع (1)
  • دوره های حضوری (0)
  • سایر محصولات (1)
    • دایره المعارف مهندسی صنایع (0)
    • کتاب زبان تخصصی مهندسی صنایع (0)
    • کتاب سوالات مصاحبه های مهندسی صنایع (0)
    • کتاب مهندس صنایع موفق (0)
    • کتاب ها و سوالات مصاحبه های استخدامی (0)
    • کتاب های رایگان (1)
    • کتاب های کنکوری (0)
    • کتاب های گوناگون (0)
تبلیغات

finicon

دوره مد نظرت رو جستجو کن!
دسته بندی های وبلاگ
  • پادکست های آموزشی
  • خدمات کالج صنایعشو
  • کافه استخدام
    • آگهی های استخدامی
      • آگهی های سازمان های دولتی و سراسری
      • آگهی های شرکت های خصوصی
  • مقالات آموزشی مهندسی صنایع (رایگان)
    • مشاوره اپلای و بورسیه تحصیلی مهندسی صنایع
      • بورسیه تحصیلی مهندسی صنایع
      • مهاجرت کاری مهندسی صنایع
    • مشاوره دانشجویی مهندسی صنایع
      • پروژه های دانشجویی
      • شغل دانشجویی
      • موفقیت در دوران دانشجویی مهندسی صنایع
    • مشاوره کنکور ارشد و دکترا مهندسی صنایع
      • معرفی گرایش های ارشد مهندسی صنایع
    • مشاوره و کوچینگ شغلی
      • چهره های برتر مهندسی صنایع
      • حوزه های کاری مهندسی صنایع
      • درآمدزایی از مهندسی صنایع
      • رزومه نویسی
      • شبکه سازی شغلی
      • کارآموزی
      • لایف استایل شغلی و مالی مهندسین صنایع
      • مصاحبه های شغلی
    • مشاوره و کوچینگ کارآفرینی
      • ایده های کارآفرینی
      • فریلنسری در مهندسی صنایع
      • کارآفرینی در مهندسی صنایع
    • مشاوره و کوچینگ کسب و کار
      • راه اندازی کسب و کار
      • عارضه یابی کسب و کار
      • مشاوره استقرار سیستم های مدیریتی
دسته‌ بندی دوره های آموزشی
  • پکیج های آفلاین
  • دوره های آنلاین
  • سایر محصولات
تبلیغات

https://www.instagram.com/sanaye.sho.clinic/

درباره کالج صنایعشو بیشتر بِدون

کالج صنایعشو یِه مدرسه کسب و کار و کالج آنلاین هست که تلاش میکنه ضمن پوشش اخبار و رویدادهای حوزه مهندسی صنایع با تولید محتوای مناسب و کاربردی بخشی از نیاز محتوایی این جامعه رو در قالب خبررسانی آگهی های شغلی و رویدادهای آموزشی تامین و در راستای شکوفایی آن نقش آفرینی کُنه.

همچنین قراره از آموخته هامون در زمینه کسب درآمد از مهندسی صنایع بنویسیم، از روش هایی که به کار بستیم و نتیجه داد تا چیزهایی که به کار بستیم و بی نتیجه موند، به سراغ آدم هایی از رشته مهندسی صنایع میریم که فراز و نشیب این مسیر رو تجربه کردن و روایت کننده قصّه های اونها میشیم.

 

راه های ارتباطی با ما
  • 09399613744
  • sanayeshoclinic@gmail.com
اینجا به شما نزدیکتریم
  • whatsapp
  • instagram
  • telegram
  • linkedin
  • youtube
  • aparat
  • twitter
  • podcast
  • mobile
مشترک خبرناممون شو

RSS   Sitemap

 

logo-samandehi

 

مدرسه کسب و کار صنایعشو مسیری برات میسازه که همراه و هم مسیر باهم، یاد بگیریم و پیش بریم و باهم قد بکشیم🌱© 2022

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت